Skip to Content
sidebar menu opener

Kép
Soros's newspaper operates as dictatorship

The leaders of The New York Times have a hard time tolerating that some people do not see the world as they do. Most recently, an editor of the paper was forced to leave because of the opinion piece of a Republican politician, but it is not the first time that George Soros's newspaper has been involved in a scandal. Other changes in personnel have also occured due to the riots: the editor-in-chief of US newspaper Philadelphia Inquirer had to resign over a controversial headline.

News erupted on Sunday night that James Bennet, the editorial page editor of The New York Times, had resigned. Simultaneously with his departure, the paper also replaced Jim Dao, Bennet's deputy editor, who was transferred to a new position as news editor. The new acting editorial page editor is Katie Kingsbury.

The journalist had to leave because on Wednesday he published an article by Tom Cotton, a Republican senator from the state of Arkansas, on the series of demonstrations that have shaken the United States. In his article titled Send In the Troops, Cotton argued that violent protesters should be cracked down on, even by deploying federal troops.

The politician's opinion article triggered a domino effect, Bennet had to explain himself in a new article, and another NYT journalist described Cotton's op-ed as fascist.

It is clear that left-wing liberals have a hard time tolerating opinions other than their own.

Interestingly, an opinion article titled "Pedophilia: A Disorder, Not a Crime" could be published without any consequences.

It is no coincidence that the management got infuriated after the article of a Republican politician, as George Soros, a major supporter of the Democrats has interests in the NY Times.

In 2018, Soros Fund Management LLC, an investment agency of the US stock market speculator, bought New York Times shares in the value of more than 3 million dollars.

This is the second serious scandal around the New York Times in a few months.

A few months ago , the paper wrote about allegations of sexual harassment by Democratic presidential candidate Joe Biden, but it later resorted to self-censorship under pressure from the ex-vice president's staff.

The case was covered by Fox News. According to the TV channel, the paper edited out the parts of the article on allegations of sexual harassment at the request of the former vice president's campaign team.

Since the internet never forgets, here is what was written in the original article: "The Times found no pattern of sexual misconduct by Mr. Biden, beyond the hugs, kisses and touching that women previously said made them uncomfortable." However, in the updated version the part with the hugs, kisses and touching had been omitted.

NY Times Executive Editor Dean Baquet admitted the changes and omission.

The NY Times was also forced to delete the article's tweet as the sentence they had to censor was also included in the post.

George Soros's paper is also engaged in sensitisation. A tweet the daily posted last year could pass for a falsification of history .

On the 18th anniversary of the 11 September terrorist attacks, the fake news factory published an article saying that "airplanes took aim" at the Twin Towers.

"18 years have passed since airplanes took aim and brought down the World Trade Center. Today families will once again gather and grieve at the site where more than 2000 people died," the tweet posted by the daily also read.

Interestingly, there was not a single word about Muslim terrorists in the article. The "slight mistake" caused an uproar and the article was quickly removed. The daily then revised both the article and the tweet.

The New York Times also published offensive, anti-Semitic cartoons attacking Israeli Prime Minister Benjamin Netanjahu, George Soros's enemy. One cartoon depicted the politician as a dog leading Donald Trump.

The daily had to issue an apology about the anti-Semitic cartoon and removed it.

It was not only Soros's paper alone that was forced to make changes in personnel because of the protests.

The top editor of the US newspaper Philadelphia Inquirer was forced to resign over a controversial headline. "Buildings Matter, Too" was the headline of an article on architecture that cost Stan Wischnowski his job. The author of the article wrote, among other issues, that violent radicals infiltrating the protests, partly organised by Black Lives Matter, set fire to shops and damaged buildings, including heritage-listed architecture. The "riff" on Black Lives Matter prompted protest from the African-American staff of the newspaper. Wischnowski worked at the Inquirer for 20 years. His last day will be 12 June.

As almost every modern webpage, our website also uses cookies to provide you with the best user experience.  Detailed information  ACCEPT
Back to top