Skip to Content
sidebar menu opener

Kép
A szovjet Pravda nyomdokaiba lép a Fox News?

Furcsa események zajlottak le mostanában az amerikai Fox News háza táján. Vannak cenzúrára utaló jelek, elhamarkodott döntések és egyes témákról sem lehet teljesen szabadon beszélni. A Fox pálfordulása, azonban egy kisebb konzervatív csatornának még jól jöhet.

A Fox News 1996-ban kezdte meg a sugárzást, célja vállaltan az volt, hogy a konzervatív nézőket megfogja. Az évek során azonban a televíziós csatorna egyre jobban kezdett besimulni a liberális mainstream sajtóorgánumok mellé. A folyamat az elmúlt napokban csúcsosodott ki.

Bár a Fox alapvetően barátian viszonyult Donald Trumphoz, az amerikai elnök az elmúlt időben többször is kritizálta a csatornát. Idén nyáron Trump nagyon keményen odaszúrt a Foxnak a CBN televíziónak adott interjújában.

"Nem tetszik, amit ott csinálnak. (...) Egyáltalán nem vagyok elégedett a Fox-szal és a szavazóim sem azok. Hirtelen a Fox News is politikai korrekt akar lenni. A mi embereink tették naggyá, és úgy tűnik mintha ezt maga a Fox News nem értené egyedül", fogalmazott az elnök, hozzátéve, hogy hétvégén a napközbeni műsorokban hajtóvadászatot indítottak ellene.

Trump az elnökválasztás napján a Fox and Friends című műsornak adott interjúban is kritizálta a csatornát, többek között azt állította, hogy a televízió sokat változott az elmúlt négy évben, illetve több megjelenést biztosítottak a Demokratáknak, mint a Republikánusoknak.

Az elmúlt időszakban a Fox rengeteg cenzúrára hajazó hibát követett el, illetve olyan témák is akadtak, amelyeknek látszólag nem örültek, és próbálták eltussolni. Még a kampányban a Fox lényegében megvédte Soros György amerikai tőzsdespekulánst.

A csatorna az amerikai képviselőház korábbi elnökével, Newt Gingrichcsel készített interjút. A politikus arról beszélt, hogy egyes városokban az erőszakot "Soros György által megválasztott, baloldali, rendőrellenes, bűncselekménypárti kerületi ügyészek okozzák, akik nem hajlandók börtönbe zárni az embereket".

Hangsúlyozta, hogy "ezeket a progresszív ügyészeket Soros pénzéből választották meg".

Harris Faulkner, a Fox News műsorvezetője azt mondta Gingrichnek, hogy nem szükséges Sorost bevonni a vitába, nem kellene megemlíteni a nevét. Ekkor néhány másodperces kínos pillanat tanúi lehettek a nézők, mert Gingrich erre visszakérdezett:

"Miért is ne beszélhetnénk arról, hogy dollármilliárdokat költ a zavargásokra?"

Harris Faulkner később bocsánatot kért a kínos pillanatokért.

A választás estéjén a Fox továbbá egy érthetetlen döntést is hozott, ugyanis nagyon hamar, látszólag megalapozatlanul azt állították, hogy Joe Biden behúzta Arizonát. Ez azért is furcsa, mert más csatornák ezt nem jelentették ki. Az államban még most is számolják a voksokat. A Fox nem vonta vissza a döntését, ami felháborodást váltott ki a konzervatívok között.

Még a CNN sem mondta ki, hogy Biden nyerte volna Arizonát.

Az ügy mögött az állhat, hogy a Foxnál egy Arnon Mishkin nevű demokrata elkötelezettségű ember dönt az államok odaítéléséről az egyes jelölteknek. Mivel még tart a szavazatszámlálás lehetséges, hogy a csatornának igaza lesz és Biden megnyeri Arizonát, azonban november harmadikán egyértelműen túl korai volt győztest hirdetni.

Az elnökválasztás körül több gyanús, csalásra utaló jel is előkerült, azonban a Fox valamiért nem szívesen foglalkozik ezzel, legalábbis élő adásban.

Kayleigh McEnany a Fehér Ház sajtófőnöke néhány napja sajtótájékoztatót tartott, amelyben többek között arról beszélt, hogy a választás nem ért véget és szólt arról is, hogy a jogszerű szavazatokat akarják megszámoltatni.

Ekkor a Fox elkapcsolt az élőben mutatott sajtótájékoztatóról és a műsorvezető,Neil Cavuto magyarázni kezdte, hogyMcEnany csalással vádolja a másik oldalt és ezt bizonyítani kellene.

Egy másik incidens során egy bekapcsolva maradt kamera felvette Sandra Smith műsorvezető reakcióját arra a felvetésre, hogy attól mert a sajtó valakit elnöknek nevez ki, még nem lesz az. Smithen jól látszik az értetlenség.

Úgy tűnik, hogy a csatorna nem is akarja titkolni, hogy a volt alelnöknek szurkoltak. A Fox tulajdonosának, Rupert Murdochnak a felesége,Kathryn Murdoch miután a sajtó november 7-én Joe Bident nevezte meg győztesnek a Twitter-oldalára azt írta ki, hogy "megcsináltuk."

A Fox pálfordulásának azonban győztesei is lehetnek. Ilyen például a Newsmax, amely egy kisebb jobboldali, konzervatív csatorna.

A Fox arizonai fiaskója, illetve, hogy Floridát csak csúszva ítélték oda Trumpnak annyira felidegesítette a konzervatívokat, hogy hangot is adtak nemtetszésüknek.

"Nem számít, milyen eredmények születnek ma este, egy dolog rendkívül egyértelmű. A Fox már nem állíthatja, hogy a valódi tisztességes és kiegyensúlyozott csatorna lenne. Sok elfogult zugíró van ott, és ezt rengeteg ember észre veszi. A Newsmaxen nézem a választási eredményeket", írta Travis Tritt country énekes.

Andrew Giuliani, az elnök különleges asszisztense pedig azt nyilatkozta a csatornának, hogy a Newsmaxet nézik minden tv-n a Fehér Házban.

Ez az oldal cookie-kat használ, mint szinte minden más weboldal, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa.  Részletes információ  ELFOGADOM
Back to top